מודעת פרסום לספר – מה צריך להופיע בה?

מודעת פרסום לספר – כדאי או חובה? איפה נכון לפרסם אותה? מה אמור להופיע בה? כיצד לעצב את המודעה על הספר? כל הטיפים במאמר אחד קצר ומנומק
מודעת פרסום - מה לכתוב בה
מודעת פרסום - מה לכתוב בה

שלום חברים!

מודעת פרסום לספר זה נושא שמטריד כל אדם שהוציא ספר, וגם כאלו שלא. על פי מה מחליטים מה יופיע במודעה על ספר? איך הופכים אותה לפרסום אפקטיבי ומוֹכר?

והאמת, שחלק מהיסודות המובאים כאן במאמר, רלוונטיים לא רק לפרסום ספר, אלא לכל פרסום של כל מוצר או שירות שתרצו אי פעם למכור. 

כתבנו מאמר נפרד על איך מפרסמים ספר בצורה אפקטיבית, וכן על 10 טיפים ביחסי ציבור לספר, אך במאמר הבא נתמקד במודעת הפרסום של הספר שלכם – איך היא צריכה להיראות ומה כדאי שיופיע בה.

האם חייבים מודעת פרסום לספר?

ראשית כל יש לשאול: האם מודעת פרסום היא הכרחית?

התשובה פשוטה: תלוי מה המטרה שלכם בהוצאת הספר. מטרת הוצאת הספר תשפיע באופן ישיר על עיצוב המודעה, על צורתה ועל התכנים שיופיעו בה.

לכן חשוב מאוד להגדיר לעצמכם מדוע בעצם הוצאתם את הספר.

האמת – ששלב עיצוב המודעה הוא קצת מאוחר בשביל השאלה הזו, ואם אתם קוראים נאמנים שלנו – בטח עשיתם זאת כבר בשלב ההקלדה או העריכה, ולכל המאוחר העימוד.

מה הטעם במודעת פרסום ספר?

למודעה יש מספר מטרות קונקרטיות:

1. עדכון גרידא

ליידע את הקהל הפוטנציאלי הקרוב שלכם שהספר יצא. למחברים רבים יש קהל שירכוש את הספר שלהם בכל מקרה (במיוחד רבנים, מורים, מפורסמים, משפיעים וכדומה).

אלא שכדי שכולם אכן ידעו שהספר יצא לאור – חשוב שתהא מודעה שתעדכן אותם על כך.

2. החשבת הספר

גם אם יש לכם דרכים לעדכן על הוצאת הספר, מודעה מכובדת – תחשיב את הספר ותעניק לו את המעמד הראוי לו. הספר לכשעצמו לא תמיד 'יודע' לייצג את עצמו בכבוד (ראו במאמר על עיצובי כריכות), אך מודעה מקצועית ואיכותית מצביעה על ספר מושקע ומכובד יותר, ובדרך כלל גם על הבנה והשקעה לאורך תהליך ההפקה.

3. שיווק הספר

המטרה המשמעותית של המודעה היא כמובן גם לשווק את הספר, לעורר את הצורך בו ולמכור אותו. החלק הזה הוא מורכב יותר, ודורש הבנה וידע מקצועיים.

למרות זאת, ניתן להלן כמה טיפים הקשורים לנושא, במידה ותרצו לבשל לבד בבית.

הדמיה איכותית במודעה – חובה

הנחת היסוד היא שככלל – מודעת פרסום לספר חייבת לכלול תמונה שלו.

הצופה שרואה את תמונת הספר במודעה, חוקק אותה במודע או שלא במודע בירכתי מוחו, וזה ישפיע על החלטתו האם לרכוש את הספר כשייתקל בו בחנות ספרים פיזית או חנות אינטרנטית.

אך האמת, שברוב המודעות שראיתם אי פעם אין תמונה של הספר, אלא הדמיה שלו. הדמיה גרפית תלת ממדית לספר, בדרך כלל מייצרת תוצאה הרבה יותר טובה מכל צילום שתעשו לספר שלכם בעצמכם.

רוצים הצעה להוצאת ספר לאור? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כמובן, יש את האפשרות לצלם את הספר בסטודיו מקצועי האמון על צילומי סטיילינג, ואז התוצאה תהיה אולי משביעת רצון. אך צילום כזה יעלה לכם מאות שקלים במקרה הטוב, והדמיה איכותית תעלה לכם פחות.

אצלנו בטקסט רץ, אגב, כל הלקוחות מקבלים אותה חינם כחלק מתהליך ההוצאה לאור 🙂

כותרת למודעת פרסום ספר

ברוב המודעות נמצא בדרך כלל כותרת מרכזית. הכותרת צריכה לתפוס את העין ולהיות ייחודית, אך לא מוזרה.

כדי להגות כותרת טובה, תצטרכו להפעיל היטב את מוחכם, או לחילופין – לשכור קופירייטר טוב שיעשה עבורכם את העבודה.

בספרות תורנית אפשר להבריק פחות ולהשתמש במטבעות לשון נפוצים יותר, כגון "יומא טובה לרבנן", או "בשורה משמחת" ועוד.

איזה מלל ותוכן ראוי שיופיע במודעה

בטקסט הנלווה לתמונת הספר במודעה, חשוב לדייק ולשים רק את הטקסט שישקף את מטרות המודעה. לפעמים האינסטינקט הוא להעמיס ולהכניס חצי מההקדמה + טקסט גב הספר + רבע מההמלצות.

אך האמת היא שמודעה רוויית מלל היא לא אפקטיבית, בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת".

צריך מלל קצר, ברור וקולע, שיתן את המידע הנדרש לקורא על אופי וטיב הספר, וישכנע אותו לבחון את הספר ברצינות.

קו עיצובי כללי

באופן כללי קו העיצוב של המודעה צריך לתאום את קונספט הספר, ולכן מצוי, הגיוני וגם נכון שעיצוב המודעה יבוצע על ידי אותו מעצב/ת שעל ידו/ה עוצבה כריכת הספר.

גם אם זה לא כך, רצוי להתבסס בעיצוב המודעה על עיצוב הספר (והנה לכם דוגמה למקרה קלאסי בו זכויות היוצרים על עיצוב הכריכה באות לידי ביטוי, כדאי לברר על נקודה זו מול המו"ל, ואולי להתייעץ עם עורך דין מומחה).

בסופו של דבר הן עיצוב הספר והן עיצוב הכריכה נועדו לדברר את הספר, ולמצוא חן בעיני קהל היעד של הספר.

מומלץ: סמל הוצאת הספרים

על מודעת הספר שלכם רצוי שיתנוסס סמל ההוצאה, זאת בהנחה שהוצאתם את הספר שלכם בהוצאה מוכרת ומכובדת.

סמל של הוצאה לאור על מודעת ספר, הוא מעין 'תעודת איכות' לספר. הוצאת ספרים מכובדת לא תסכים לחתום על ספר ברמת תוכן ירודה וחובבנית, או ספר שלא עבר כראוי את תהליכי העימוד, העיצוב והדפסה באיכות מסוימת.

לכן כשתראו את סמל ההוצאה על המודעה (וכך גם על הספר עצמו), אות היא כי הספר זכה ליחס ולליווי מקצועי בתהליך ההפקה שלו.

לכן כדאי מאוד שהמו"ל שלכם יחתום בצורה בולטת על המודעה, גם אם לא הוא ביצע את המודעה עצמה.

חשוב: פרטי רכישה ויצירת קשר

במודעות של ספרים שנמכרים באופן רחב היקף, בכל החנויות ובקמפיין גדול, לא תמיד חובה לציין היכן ניתן להשיג את הספר, וניתן להסתפק בתיאור כללי "ניתן להשיג בחנויות הספרים".

ברם, ברוב ככל המקרים חשוב מאוד לציין על המודעה נקודות קונקרטיות יותר לרכישת הספר, למי שכעת פגש במודעה ורוצה מאוד לקנות. זה יכול להיות טלפון מסוים, ציון של אתר, מוקד מכירות וכדומה.

הספרים היוצאים לאור בטקסט רץ למשל, זוכים לשיווק ומכירה במוקד המכירות של טקסט רץ בטל' 039-111-444 שלוחה 2, שמאויש לאורך רוב שעות היום.

פרסום מקצועי

במידה ואתם רוצים להשקיע סך של כמה אלפי שקלים בפרסום הספר (ורצוי מאוד לעשות זאת אחרי כל ההשקעה), תוכלו ליצור קשר איתנו.

בטקסט רץ למדנו לאורך השנים כיצד לפרסם ספרים בצורה אפקטיבית ויעילה מאוד, ובעלות משתלמת ביותר. אם אתם נכונים להשקיע (החל מ-5000 ₪ ומעלה), צרו קשר כעת ותקבלו את ההצעות המשתלמות שלנו!

מתעניינים בחבילת פרסום לספר? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

חנויות הספרים "המובחרות"

ועוד משהו לסיום..

במידה והספר נמכר בחנויות ספרים פיזיות – אל תשכחו לציין שהוא נמכר בחנויות הספרים "המובחרות".

מה הפך אותן למובחרות? כמובן – הנוכחות של הספר שלכם בהן. חנות שהספר מופיע בה, הרי היא מובחרת שבמובחרות!

וחנות שלא הסכימה או רצתה להכניס אותו? מי היא בכלל… 🙂

מלא הצלחה בפרסום ובשיווק!

אהבתם? תנו לייק!

רוצים לדבר איתנו? (אנחנו נשמח מאוד!)

רוצים לקרוא עוד?

העתק שמש

העתק שמש – מה זה? למה זה?

העתק שמש. מילת קסם מקצועית שכמו כל מונח מקצועי – מבלבלת ומבהירה שאינכם יודעים כלום. אז זהו, שזה ממש פשוט! קבלו הסבר קצר ובהיר על המושג, על תפקידו ועל מה שאתם צריכים לעשות איתו.

קרא עוד »
איך מגדירים ספר כרב מכר רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב ספר רב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה רב מכר? ואיך אפשר לכתוב ספר רב מכר?

מה הופך ספר לרב מכר?

רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב לרב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה מטאור? ואיך אפשר לכתוב ספר כזה?

קרא עוד »
עימוד תורני לספר קודש, עיצוב לספרי קודש סוגים שונים - טקסט רץ

עימוד תורני לספרי קודש

עימוד תורני לספר קודש – במה הוא שונה? איך עושים אותו? מדוע הוא מבוצע דווקא בתוכנת תג? מה האתגר ביצירת קובץ 'רב-טקסט'? מדוע 'צורת הדף' לא תשתנה לעולם?​

קרא עוד »
להוציא ספרים זה רווחי מחיר הוצאת ספרים טקסט רץ הוצאה לאור

להוציא ספרים זה ריווחי?

להוציא ספר זה רווחי? כמה כסף להשקיע? הרווח יכסה את העלויות? שוק הספרים לא מוצף מדי? אנשים לא הפסיקו לקרוא?… ובכן, מתברר שיש בהחלט ממה לחשוש… ​

קרא עוד »

!

7 טעויות נפוצות
בהוצאה לאור של ספר

קבלו מדריך שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

תודה!

אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :) 

דילוג לתוכן